Heb ik wel een website nodig? En zo jah.. wat moet er precies op komen te staan? Veel ondernemers worstelen met deze vraag en zien vaak niet gelijk de meerwaarde van een eigen website. Hieronder nemen wij jullie in het kort mee langs een paar voordelen van een eigen website.
- Het uithangbord van jouw bedrijf
We leven in een tijd waarin iedereen elkaar opzoekt via Google (of andere zoekmachines). De kans is dan ook erg groot dat men je Googled als men in aanraking komt met jouw bedrijf. Als er op internet niks over je te vinden is, dan ontstaan er vraagtekens bij de zoeker. Een vraagteken leidt vaak tot wegstrepen en dat wil je absoluut niet. Alleen om deze reden is het al verstandig om een website te bezitten. - Direct overtuigen zonder contact
Gebruik je website op de juiste manier en zorg er voor dat de bezoekers gelijk enthousiast worden en contact met je op willen nemen. Hier leent de zogenoemde landingspagina van jouw website zich uiteraard erg goed voor. Door te proberen en te spelen met de inhoud kom je steeds dichter bij je doel en als het goed is een hoger conversie percentage. Kortom; een website (of webshop) kan toekomstige klanten overtuigen, zonder dat je direct contact hebt gehad. - Je succesverhaal delen
Iedereen is op zoek naar bevestiging, als het gaat om kiezen. Zo ook de bezoeker op jouw website, voordat zij een definitieve keuze maken. Deel daarom recensies, portfolio materiaal en dienst/product omschrijvingen met als doel ‘een goed gevoel achterlaten’ bij de bezoeker. Dit vergroot de kans op interactie en deze onderdelen zijn via een website erg overzichtelijk in beeld te brengen.
Het bezitten van een website is dus zeker niet onverstandig en kan leiden tot een mooie bloei binnen jouw bedrijf.
Ben je nog niet helemaal overtuigd of wil je domweg even met ons sparren over je plannen en ideeën? Neem vandaag nog contact met ons op en laat je volledig ontzorgen.