Als ondernemer wil je natuurlijk van een afstandje al gezien worden, zodat de ‘lead’ of ‘toekomstige klant’ op je af komt stappen.
Dit gebeurt niet van de ene op de andere dag, maar is over het algemeen een proces van je gezicht laten zien in combinatie met het tonen van je kwaliteit en heeft per branche verschillende manieren van aanloop.
Wat iedere branche met elkaar gemeen heeft, is dat je begint met een naam, logo en/of volledige huisstijl. Dit is het gezicht van je bedrijf, samen met de medewerkers. Als je het gezicht van je bedrijf gaat opzetten wil je natuurlijk dat deze de buitenwereld gelijk vertelt wie je bent, wat je doet en waar je voor staat. Jouw boodschap, jouw persoonlijkheid!
Voor een bedrijf is het daarom ontzettend belangrijk dat de naam en het logo niet alleen maar MOOI zijn, maar dat ze gelijk iets VERTELLEN over een bedrijf en een GEVOEL geven bij het bedrijf. De uitwerking van deze invalshoek wordt ook wel branding genoemd.
Het is dus van belang dat je bij de kern begint;
- Wie ben je?
- Waar sta je voor?
- Wat doe je?
- Waarom doe je dit?
- Hoe wil je gezien worden?
Dit ga je stap voor stap uitwerken totdat er een compact beeld is gecreëerd.
Kortom; wil je de kans vergroten om gezien te worden? Begin dan met een goede naam en sterk logo.
Hulp nodig? Of wil je alles weten over het principe van sterke branding?
Neem vandaag nog contact met ons op en laat je volledig ontzorgen.